Lovely breakfast

Här kommer jag lägga upp mina smarriga frukostar för att inspirera andra som är frukostmänniskor eller som kanske vill bli.. Enjoy!

Jordnötsgröt

Publicerad 2012-08-30 21:10:12 i Gröt

Dagens frukost blev jordnötsgröt toppad med vaniljyoghurt och skivat äpple (direkt från trädgården!), en knäckemacka med hasselnötssmör och äpple + espresso med en skvätt mjölk.
Det var första gången jag provade jordnötsgröt och det kommer jag lätt göra igen!

Jordnötsgröt:
1 dl havregryn,
1/2 msk linfrön
2 dl vatten
1 nypa salt
1 msk jordnötssmör

Koka havregrynsgröten antingen i micron eller på spisen och rör ner jordnötssmöret när gröten är klar. Sen lät jag gröten svalna i kylen ett tag innan jag hade på toppingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela